Lag din egen tankekunst

For deg som ønsker å vite mer om stress- og høysensitivitet og forskningsbaserte tilnærmingsmåter for å takle hverdagen på en god måte.

Stress- og høysensitivitet

Er du var for sanseinntrykk?
Går tankene i høygir?
Er du plaget av stress?

Vi opplever alle stress i mer eller mindre grad og vi kan alle være mer eller mindre sensitiv til tider. Noen er likevel mer plaget av stress, samtidig som 20 % av befolkningen opplever at sanser og tanker ofte går i høygir fordi de har et mer sensitivt nervesystem.

Kurs informasjon

I dette online kurset deler jeg noen ferske forskningsbaserte tilnærminger som har hjulpet meg med både innsikt og praktiske håndtak for å kunne nyte livet selv om jeg er en introvert høysensitiv med lav stressterskel. Dette kurset egner seg for deg som ønsker å vite mer om stress, høysensitivitet, og ønsker enkle grep for en mer balansert hverdag – enten for deg selv eller for noen i din familie eller på din arbeidsplass.

Kurset består av fire deler som er nærmere beskrevet nedenfor. Du kan ta hvert av de fire temaene når det passer deg og i ditt eget tempo og unngå overstimulering.

Del 1 HVA ER EGENTLIG STRESS OG HØYSENSITIVITET?
Du lærer om ‘god’ og ‘dårlig’ stress og hvordan kroppen reagerer.
Omtrent 20 % av befolkningen er såkalt høysensitiv. Du lærer om hvordan nervesystemet fungerer annerledes hos dem og hvilke ulemper, og ikke minst fordeler det har. Du kan også ta en sensitivitetstest.

Del 2 KARAKTERSTYKER
Karakterstyrker er ryggraden i positiv psykologi, vitenskapen om hvordan vi trives på beste måte i livet med dets opp- og nedturer. Det er definert 24 karakterstyrker som sier noe om hvordan vi tenker, føler og handler, og det er nettopp her vi trenger en skift hvis vi vil endre noe, eller oppnå noe.  Bli kjent med og bruk din egen styrkeprofil.

Del 3 Å TRENE OPPMERKSOMHET
Oppmerksomhetstrening er først og fremst en bevisstgjøringsprosess for deg som ønsker en livsstil hvor du er tilstede i øyeblikket og tar det som oppstår i øyeblikket med fatning. Som ekstra bonus fører dette ofte til mindre stress og anspenthet, og større indre ro og fokus.
«En tanke oppmerksomhet gir oppmerksomme tanker» (i stedet for grublinger, bekymringer, frustrerende eller stadig gjentakende tanker).

Del 4 REFLEKSJON
Med ny kunnskap, innsikt, og nye erfaringer, er det tid å reflektere over hvordan du kan dra nytte av alt dette. Selv om du kanskje har funnet ut at du (muligens) er høysensitiv eller av andre årsaker har lav stressterskel, så kan du ikke puttes i en boks. Hvert menneske er unikt og har unike behov. Du blir inspirert til å se hvordan du kan gå videre på mulighetenes vei.
I denne kursdelen får du også tilbud om en gratis refleksjonstime.

Kom i gang ved å logge inn (link øverst på siden) eller – hvis du ikke har gjort det ennå – opprette din personlige kurskonto først.

NÅ: Gratis tilgang i 3 måneder

Gratis
3 Måneder med tilgang

Du har tilgang til kurset i 3 måneder. Med kurset følger en gratis refleksjonstime.

1 års tilgang

kr 500
1 År med tilgang

Du har tilgang til kurset i 1 år.

3 coachingtimer og kurs

kr 2.850
1 År med tilgang

Få gratis tilgang i 1 år til online kurset når du bestiller 3 coachingtimer til rabattert pris (i tillegg til gratis refleksjonstime som følger med kurset).

Etter betaling via tilsendt elektronisk faktura, mottar du informasjon om beste fremgangsmåte for å oppnå størst utbytte.

xxx

Kursinstruktør

Maria C. Hofman Maria C. Hofman Forfatter

Maria er sertifisert ICF coach, ACC, ECPC, har fordypning i positiv psykologi, og er Mindfulness Based Strengths Practice Leader. Hennes styrker er tillitsfulle relasjoner, åpenhet og nysgjerrighet, varsomhet, og sans for skjønnhet & dyktighet.